środa, 26 marca 2014

Orzechowe Love

            Do masła orzechowego podchodziłam zawsze z ogromnym dystansem. Właściwie nie wiem dlaczego. Kojarzyło mi się ze snickersem, milionem kalorii, czymś zakazanym przy zrzucaniu wagi. Coś w stylu - nie lubię grochówki, chociaż nie próbowałam, czyli wkręcanie sobie bezsensownych teorii. Później coraz częściej widziałam na stronach z dietami, czy blogach fit kanapki z masłem orzechowym i postanowiłam trochę o nim poczytać. Cóż, obaliłam parę mitów na temat tego produktu no i dodałam go do swojego jadłospisu - kanapka z masłem orzechowym, pomalowana miodem, posypana pestkami dyni lub słonecznika i na to banan w plasterkach - MOJA MIŁOŚĆ! ;)


          Oto kilka FAKTÓW potwierdzonych w ostatnich latach przez amerykańskich naukowców na temat masła orzechowego i diety. 

1. Masło orzechowe jest bogate w pożyteczne NIENASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE, które przyczyniają się do SPALANIA TKANKI TŁUSZCZOWEJ. Kwasy te zapobiegają odkładaniu się tłuszczu, przede wszystkim w obszarze talii (!) poprzez przyspieszone spalanie. Powodują uczucie sytości, które towarzyszy nam przez dłuższy czas - dzięki temu nie musimy podjadać pomiędzy posiłkami.
Na uniwersytecie bostońskim - Harvard School of Public Health, przeprowadzono badania z dwoma grupami kobiet. Pierwsza z grup jako przekąskę spożywała minimum 2 razy w tygodniu masło orzechowe, druga grupa chipsy, batony itp. Pierwsza grupa kobiet traciła szybciej na wadze niż druga. Wniosek jest taki, że nie należy całkowicie eliminować tłuszczów z naszej diety, jednak ważną kwestią jest rozróżnianie nasyconych od nienasyconych (zawartych m.in. w maśle orzechowym).

2. Głównym składnikiem masła orzechowego są orzeszki arachidowe, czyli ziemne. Są one źródłem WITAMIN I MINERAŁÓW, m.in. witamina A (wpływa na prawidłowy rozwój kości i narządu wzroku), witaminy z grupy B, witamina E (zapewnia prawidłowy przebieg metabolizmu oraz pracę układu krążenia). Masło orzechowe zawiera również niacynę, która wpływa na prawidłową i przede wszystkim efektywną pracę układu pokarmowego. Znajdziemy w nim także kwas foliowy usprawniający działanie układu trawiennego i nerwowego. Masło orzechowe to również źródło białka roślinnego, stąd jest szczególnie polecane wegetarianom.

3. Masło orzechowe da nam siłę i wytrzymałość, dlatego warto, żeby znalazło się ono w diecie osób uprawiających sport, czy to zawodowo, czy rekreacyjnie. A wszystko to dzięki wspomnianej wyżej zawartości BIAŁKA regulującej procesy metaboliczne, które mają swoje wzmożone działanie w trakcie wysiłku fizycznego. Białko spełnia także ważną rolę jako budulec masy mięśniowej oraz neutralizuje szkodliwe działanie stresu oksydacyjnego. Uzupełnienie białka przyczynia się do neutralizowania wolnych rodników, które go powodują.


            Dodanie masła orzechowego do diety pozwoli zastąpić spożywanie niezdrowych przekąsek takich jak chipsy, batoniki, słone paluszki itp. Nie dostarczamy organizmowi wyłącznie pustych kalorii i szkodliwych tłuszczów nasyconych, które odbijają się na naszej sylwetce, tylko zdrowe tłuszcze nienasycone, witaminy, minerały i białko, które jest zawarte w orzechach. Wiadomo najlepsze byłoby masło robione własnoręcznie, jednak z kupnych polecam te firmy Sante :)

Opierałam się na informacjach z artykułu http://sante.pl/news152-Maslo-orzechowe-a-odchudzanie-obalamy-mity//

4 komentarze:

  1. Sante <3 moja ulubione. Teraz jestem za granicą i znalazłam takie masełko, które w składzie ma 99,3 % orzechów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja nie lubię kanapek z masłem orzechowym i bananem! Ale owsianka na ciepło z tymi składnikami - my love <3

    www.eatsmart4ever.blogspot.com <-- przeczytaj o syropie glukozowo - fruktozowym!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez lubię robić sobie takie kompozycje. Masło orzechowe z bananem. Odpowiednia kompozycja węglowodanów i białka. Dla mnie to akurat najlepsze po treningach, kiedy czuje ssący głód:)

    OdpowiedzUsuń